Calendar Evenimente vă recomandă:
CIȘMIGIU SUB LUPĂ
09-08-2023

Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” vă invită la evenimentul „Cișmigiu sub lupă”, organizat în cadrul proiectului „Splendor Hortus” al Direcției de Mediu din cadrul Primăriei Municipiului București! Evenimentul va avea loc miercuri, 9 august 2023, între orele 10:00 - 14:00.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CARAVANA TIFF UNLIMITED PRIN ȚARĂ
09-08-2023

Caravana TIFF Unlimited pleacă prin țară: filmele ajung în 12 localități din România!

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
EXPOZIȚIA LANSĂRII PROIECTULUI APA DIN INSTALAȚII
11-08-2023

Palatul Culturii “Teodor Costescu” din Drobeta Turnu-Severin anunță lansarea oficială a unui nou proiect, “Apa din instalații”, ce se va desfășura la Castelul Artelor, fost Turn de Apă, în 21 iulie 2023, parte din seria de 14 proiecte finanțate de către Administrația Fondului Cultural Național.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
EVENIMENTELE AVE MARIA PE FALEZA CASINO CONSTANȚA
12-08-2023

În perioada 11 – 16 august 2023, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, Programul Național Cantus Mundi și Primăria Municipiului Constanța invită publicul la seria de evenimente desfășurate sub egida „Ave Maria”, pe Faleza Cazinoului din Constanța.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
MUZEUL ABANDONULUI ÎN PIAȚA AMZEI
12-08-2023

Unboxing Muzeul Abandonului - live museum 10 august – 7 septembrie 2023 În spațiul galerie gestionat de Cartierul Creativ - Piața Amzei 13, București, România

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
EVENIMENTELE AVE MARIA PE FALEZA CASINO CONSTANȚA
14-08-2023

În perioada 11 – 16 august 2023, Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin”, Programul Național Cantus Mundi și Primăria Municipiului Constanța invită publicul la seria de evenimente desfășurate sub egida „Ave Maria”, pe Faleza Cazinoului din Constanța.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
GHEORGHE COMAN EXPUNE LA PALATUL MOGOȘOAIA
15-08-2023

Centrul Cultural Palatele Brâncovenești, Uniunea Artiștilor Plastici și Asociația Pro Valores propun un eveniment de excepție.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CONCERT DAVID GARRETT ICONIC TOUR 2023
18-08-2023

După turneul de succes al anului 2022, „Alive-my Soundtrack”, care a cuprins peste 32 de concerte în 11 țări, celebrul violonist David Garrett deschide un nou capitol, în stilul clasic, și traversează mapamondul cu cea mai nouă producție concertistică, în cadrul turneului „ICONIC TOUR 2023”.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
AL DI MEOLA LA ARENELE ROMANE ÎN SEPTEMBRIE
27-09-2023

În data de 27 septembrie 2023 Arenele Romane din București va găzdui o seară de concerte jazz, în organizarea Asociației Forfun, cu scopul de a promova tinere talente locale, oferindu-le posibilitatea de a performa în deschidere la concertele artiștilor cu notorietate internațională.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
IL VOLO REVINE ÎN CONCERT LA CLUJ ȘI BUCUREȘTI
30-09-2023

Celebrul grup de origine italiană – IL VOLO care domină lumea pop-opera internațională de peste un deceniu, compus din tenorii Piero Barone și Ignazio Boschetto și baritonul Gianluca Ginoble, revine în România în cadrul turneului mondial al anului 2023.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
URBAN BLUES FEST ÎN OCTOMBRIE LA BUCUREȘTI
20-10-2023

Ediţia de toamnă a Urban Blues Fest, un eveniment unicat pentru capitala României, soldout la prima ediţie şi a treia ediţie, se va desfăşura în excelenta locaţie The Pub Trocadero, de la Universitate, în zilele de 20, 21 şi 22 octombrie 2023.

   
Calendar Evenimente vă recomandă:
CIRQUE DU SOLEIL DIN NOU LA BUCUREȘTI
15-02-2024

Cirque du Soleil este încântat să-și anunțe revenirea la București cu noua sa producție OVO, o producție plină de energie și acrobație. OVO este o experiență captivantă, o intruziune plină de culoare într-o nouă zi din viața insectelor într-o colonie plină de energie și în continuă mișcare.

   
preloader
PRODUCEREA BUNĂSTĂRII NECESITĂ RENUNȚAREA LA CULTIVAREA EMOȚIILOR

Discutând generic, stânga este emoțională, motiv pentru care nu clădește. În timp ce dreapta e rațională și generează acumulări, pe care le redistribuie apoi stânga, ca să fie emoțională.
CÂND SFORĂI SĂNĂTOS ...

El se trezește din somn din cauza propriului sforăit. O vede pe soție deranjată că a fost trezită.
- Draga mea, scuză-mă că te-am trezit. Sforăiam tare. Scuze. Dar, chiar așa, sforăiam demult?...
Caută Evenimente
deschide
Termenul căutat: Numai evenimente din data: până în data:
Numai evenimente din Judeţul:
Numai din Categoria:

PARTENERI
 
Alpha Bank
 
Europa FM
 
BusinessMark
 
Domeniul Coralia Boldur
 
MMC
 
BMS
 
CP
 

Warning: getimagesize(images_ed/e_424.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/calistro/public_html/detalii_ed.php on line 132
ANTONIO VIVALDI - PARTEA A II-A: CREAŢIA
Data: 31-07-2014

Importanţa creaţiei lui instrumentale, simbolizată ideal de seria celor patru concerte inspirate de cele patru anotimpuri, vine din autoritatea cu care el a ştiut să respingă structura de concerto grosso a lui Corelli, pentru a impune foarte repede forma mai scurtă a concertului cu solist
... (între opt și zece) a concertului cu solist în doar trei mișcări simetrice (repede-lent-repede). Solist el însuși, Vivaldi practica cu mare naturalețe această formă concertantă, atunci când sonata, simfonia sau cvartetul erau, de asemenea, pe punctul de a-și face apariția.

Înzestrat cu un auz excepțional, virtuoz curajos care improviza cu plăcere și dirijor celebru (unul dintre primii din istorie), Vivaldi și-a consacrat întregul geniu descoperirii neîncetate a unor noi combinații ritmice și armonice și a unor îmbinări imprevizibile de instrumente, conferind un rol de prim-plan personajelor noi, destinate a-și face un loc în orchestră, precum violoncelul (27 de concerte) sau fagotul (39), fără a uita oboiul și nici flautul, pe care le trata întotdeauna într-o manieră foarte personală, și chiar alte instrumente mai marginale, ca mandolina sau trompeta. Din practicile de la San Marco, a moștenit atracția pentru a face să dialogheze mai multe "coruri" de instrumente.

Spiritul concertant vivaldian

Vivaldi este unanim considerat a fi compozitorul care a dat cea mai mare strălucire genului numit concerto grosso, în perioada barocului. De altfel, o analiză a întregii creații vivaldiene, ar putea constitui argumentul principal al ideii spiritului concertant care traversează de la un capăt la altul nu numai creația sa instrumentală, dar și cea de scenă sau religioasă.

Dezvoltându-se la fel ca și sonata, în tipurile da chiesa și da camera, concertul baroc italian a fost alcătuit la început ca o suită din cinci părți, apoi s-a redus la trei-patru, după care, la începutul sec. al XVIII-lea, s-a stabilizat la trei părți, având ca model tiparul uverturii italiene. Partea întâi și a treia au mișcări repezi sau moderate, cuprinzând o serie de expoziții, fie complete, fie parțiale ale unei teme (de multe ori fiind vorba despre expoziții duble sau în stil fugat), în tonalități diferite, legate între ele prin divertismente, iar uneori partea a treia este compusă în formă de rondo. Partea din mijloc va fi, dimpotrivă, lentă, de formă binară, cu o încărcătură emoțională pronunțată, fiind în unele cazuri înlocuită de un dans precum ciaccona sau sarabanda.

Concertul italian al lui Vivaldi va aduce cu sine încă o cucerire: apariția cadenței înainte de coda, care dă posibilitatea solistului să-și pună în valoare calitățile sale tehnico-expresive. Nu întotdeauna această cadență era scrisă, ci se lăsa un punct de orgă care marca locul în care se oprea orchestra, pentru a-i face loc solistului care va da frâu liber virtuozității sale. Concertul baroc de tip vivaldian va cunoaște o dezvoltare fără precedent si se va extinde cu repeziciune și în restul Europei, prin creațiile unor compozitori ca Jean-Philippe Rameau (Franța), G.Ph. Telemann, G.Fr. Händel și J.S.Bach (Germania).

Prin creația sa instrumentală, Antonio Vivaldi a exercitat o influență puternică în dezvoltarea ulterioară a muzicii concertante, în clasicismul vienez, prin reprezentanții săi cei mai de seamă : Haydn, Mozart și Beethoven. Cuceririle vivaldiene în domeniul creației instrumentale nu au avut un impact doar asupra genurilor cărora acestea li se adresau în mod direct (respectiv concertelor sau sonatelor) ci asupra muzicii baroce în ansamblul ei, încât pe bună dreptate se poate vorbi despre un anume spirit concertant vivaldian care a revoluționat și a animat întreaga creativitate muzicală barocă venețiană și europeană.
Editorial publicat in data de: 31-07-2014
de către Octavian Radu
Vizualizat de: 1514 ori
 
Website: http://calendarevenimente.wordpress.com
Comentarii: 0
 

Comentează acest eveniment

PUBLICITATE
 
 
Ioan Istrate