Warning: getimagesize(images_ed/e_473.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/calistro/public_html/detalii_ed.php on line 132
ENERGIA ŞI ARMONIA UNUI SPAŢIU
Data: 18-05-2015
Cât de mult ne influențează exteriorul stările interioare? Se spune că fiecare om, loc, chiar și obiect, are energii pe care ni le transmite. Dacă ele nu sunt bune, atunci și noi vom fi afectați. Energia pozitivă este asociată cu armonia. Iar armonia o asociez cu o bună organizare.
Mi s-a întâmplat să intru în anumite case și să simt încărcătură poate nu chiar negativă, căci este cam direct și poate greșit spus, ci, cel puțin, neplăcută. Atunci începi să analizezi ceea ce este în jur ca să încerci să îți dai seama ce anume deranjează în asemenea fel. Poate să fie vorba de oameni, poate să fie vorba de lucrurile prezente în casă, poate ele sunt prea multe, dezorganizate, poate nu sunt în armonie.
Este important să încerci a menține o ambianță plăcută oriunde, dar, în special, în casa în care locuiești și în locul în care muncești. Locurile în care îți petreci cea mai mare parte din timp și care depind și de tine, în legătură cu aspectul lor. Este aproape imposibil să nu fii în vreun fel deranjat de dezordine, de dezorganizare, de încărcarea dată de multitudinea unor obiecte care par, în mare parte, a fi chiar inutile, cel puțin dispensabile.
Nu cred că ar putea fi mai important locul de muncă față de casa în care locuiești, pe acest plan. Când te întorci acasă după o zi plină, stat la serviciu, stat în trafic, poate chiar și alergat prin supermarket, stat la cozi, vrei să te întorci într-un loc liniștit, armonios. Și nu are cum să fie armonie dacă nu există organizare practică. Organizarea practică presupune alegerea și așezarea obiectelor astfel încât să fie la îndemână cele folosite mai des și trierea celor ce nu sunt de mare utilitate.
A fi organizat presupune a avea lucrurile așezate într-o anumită ordine, dar contează acum și ce anume ai în casă, nu numai faptul că stau frumos aranjate într-un loc anume. O organizare temenică se bazează cel mai mult pe simțul practic. Astfel, ceea ce e folosit, e pus în apropiere, iar ce nu va fi folosit aproape niciodată și ce nu este de nici o mare necesitate, va fi considerat inutil și apoi scăpat de el.
Într-adevăr că în această chestiune este foarte important cum este organizat spațiul de la locul de muncă, căci acolo nu ai de ce să ții lucruri inutile. Că ai câteva obiecte de decor pe birou, în regulă, nu sunt excluse în totalitate acestea, dar sunt rărite. Când te afli într-un loc bine organizat, ai spor de muncă mai mare, căci, în fond, nu vei mai pierde timp cu a căuta obiectele de care ai nevoie. E lesne de înțeles, cred, de importanța bunei organizări a unui birou, chit că este cel de la muncă, cel de acasă, sau cel al copilului.
Unii copii oricum au un simț al organizării, dar pentru cei ce nu au, este bine să îi învățăm cum să își păstreze ordinea în cameră, în general, dar, mai ales pe masa de lucru. Își vor da seama, cu timpul, că acest lucru este bun și că devine și necesar. Și vor continua să se organizeze, în viață, pe toate planurile, fapt ce le va ușura luarea deciziilor. Vor fi deja învățați cu acest mod de gândire și deci, așa vor continua să acționeze.
Astfel că, pe de-o parte poți spune că energia bună a unui loc este dată de armonia acelui loc, fie că este vorba de natură sau de o locuință. Pentru mine este de înțeles faptul că așa cum îți ții casa, așa îți aranjezi și celelalte afaceri, slujba, relațiile cu ceilalți, luarea deciziilor. Este un punct de plecare către o viață mai armonioasă. Iar armonia, aduce, de regulă, stare de bine, liniște, descărcare a ceea ce este ne-necesar, lăsând spațiu pentru lucrurile esențiale.
Editorial publicat in data de:
18-05-2015
de către Octavian Radu
Website:
http://calendarevenimente.wordpress.com
Tweet
de către Octavian Radu
Comentarii:
0