Warning: getimagesize(images_ed/e_547.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /home/calistro/public_html/detalii_ed.php on line 132
CONSTITUȚIILE DE FAMILIE DEZBĂTUTE LA BUCUREȘTI
Data: 24-10-2016
Reprezentanții celor mai de succes afaceri de familie din România s-au reunit joi, 20 octombrie 2016, la București, în cadrul celei de a doua ediții a evenimentului anual CONSTITUȚIILE DE FAMILIE, desfășurat sub conducerea Family Business Network România.
Desfășurat cu sprijinul LGT Privat Bank AG, banca familiei Princiare de Liechtenstein, evenimentul a adus în fața publicului român experți din 4 țări pentru a prezenta avantajele schimbului de experiență în gestionarea afacerilor de familie. ”Am reușit să punem în comun interesele legitime ale antreprenorilor cu afaceri de familie, pentru a ne ajuta între noi cu informații, consultanță și exemple, astfel încât să putem asigura continuitatea afacerilor pe care le conducem. In cadrul evenimentului am văzut propuneri concrete pentru un management eficient al companiilor în situația tranziției între generații sau a consolidării prezenței membrilor familiei la conducerea firmelor” a declarat Florin Madar, Președintele FBN România. El a adăugat că tradiția afacerilor de familie începe să se contureze și în România, capacitatea unor antreprenori de a tranmite afacerile mai departe reprezentând adevărata valoare – ”Deşi peste familii şi peste afaceri trec anii, rămâne o singură regulă care trebuie transmisă generaţiilor următoare, şi anume mândria de a gestiona afacerea fondată de tatăl, bunicul sau stră-străbunicul lor, şi ambiţia ca afacerea să rămână, pe cât posibil, în familie”.
Tema principală a discuțiilor a fost ”dezbaterea necesității și utilității Constituțiilor de familie ca mod structurat și bazat pe principii de etică și transparență de asumare a managementului unei companii la care participă membri ai familiei antreprenorului. Practic am adus în discuție cele mai bune soluții pentru ca antreprenorii români care se găsesc acum într-un moment de analiză privind viitorul firmelor proprii, să aibă exemple din Europa și din lume referitor la cele mai bune căi de a continua afacerile sau de a pregăti generațiile următoare din familie să preia frâiele conducerii”, a declarat Mihaela Hărșan - Secretarul General al Family Business Network România.
La eveniment au avut alocuțiuni Alteța Sa Regală Prințul Prof. Heinrich von und zu Liechtenstein, profesor în cadrul unei universitati din top 10 mondial, respectiv IESE Business School din Barcelona, și Alfonso Libano Daurella Președintele European Family Businesses, Christine Grotz și Ilinca von Derenthall din partea LGT Private Bank AG, alături de antreprenori români precum Anca Vlad, fondatoarea grupului Fildas și Florin Madar, Președintele grupului TEMAD Brașov si al Family Business Network România.
Prințul Heinrich von und zu Liechtenstein a menționat în prelegerea sa că ”afacerile de familie sunt cel mai important vector al economiei în Europa deoarece ele oferă cele mai multe locuri de muncă și creează slujbe în țările de unde provin. Chiar mai important ele sunt loiale țărilor lor și angajaților proprii. De aceea este extrem de important să le susținem” a conchis Alteța Sa.
Președintele FBN Europa, dl Alfonso Libano Daurella a subliniat faptul că ”afacerile de familie sunt coloana vertebrală a societății și economiei unei țări și cel mai important factor de creștere și dezvoltare”.
Doamna Anca Vlad s-a referit la frumusețea, dificultatea, dar și bucuria de a fi antreprenor. ”A fi un om de afaceri de succes nu e deloc ușor. E o luptă continuă, dar la momentul unor bilanțuri intermediare sau finale adevăratul antreprenor va găsi că efortul a meritat, că succesul și rezultatul final, pentru el sau ea și familia proprie a fost mai important decât obstacolele sau greutățile depășite. Iar atunci când reușește să lase ceva viabil în urmă, consider că acel antreprenor a făcut ceea ce trebuie!” – a spus ea în cadrul conferinței.
FBN – România este Family Business Network România („FBN România”) a luat naștere în anul 2012 și urmărește să popularizeze în România conceptul de „family business”, astfel cum este recunoscut la nivel european și să aducă la cunoștința autorităților existența, potențialul afacerilor de familie.
Editorial publicat in data de:
24-10-2016
de către Mihai Mătieș
Website:
N/A
Tweet
de către Mihai Mătieș
Comentarii:
0