BĂNCILE VOR SĂ CONVINGĂ PRIN DREPTUL LA BANKING
Data: 10-02-2020
Băncile din România lansează în premieră campania de informare și conștientizare # DreptulLaBanking, prin care își propun să îmbunătățească dialogul cu publicul larg.
Coordonate de ARB (Asociația Română a Băncilor), băncile din România au lansat campania prin care vor să dezvolte încrederea reciprocă între oameni şi sistemul bancar, esenţială pentru creşterea bunăstării individuale, cât şi pentru dezvoltarea economiei României, într-o țară în care nivelul încrederii între cetațeni, între cetățeni și companii/bănci și între stat și cetățeni este la niveluri foarte scăzute. Adăugați aici nivelul foarte redus al educației financiare și aveți o imagine mai clară a problemelor cu care se confruntă atât companiile private, cât mai ales băncile, unde este necesară o foarte corectă înțelegere a rolurilor și a posibilităților de colaborare. Instituțiile financiare deschid astfel o conversație necesară bănci - societate, care să acopere toate aspectele despre ceea ce reprezintă băncile și ce înseamnă activitatea bancară. Data: 10-02-2020
Băncile din România lansează în premieră campania de informare și conștientizare # DreptulLaBanking, prin care își propun să îmbunătățească dialogul cu publicul larg.
# DreptulLaBanking începe de la nevoi personale precum achiziția unei locuințe, plata bunurilor cumpărate, economisire, dar înseamnă și dreptul la investiții într-o agricultură modernă și performantă, în infrastructură, în educație sau în sănătate. Analogia cu un drept reprezintă o invitație adresată tuturor românilor să cunoască mai bine ce posibilități și oportunități au în relația cu băncile cu care aleg să lucreze și să aibă un acces mai bun la regulile care guvernează industria.
Prin intermediul campaniei instituțiile de credit își doresc ca bankingul să fie adus la un alt nivel, să pornească și mai mult de la oameni, care sunt invitați să-și spună părerea, și împreună să creeze bunăstare. Practic, asemeni unui proces de coaching, băncile vor să scoată la iveală un potențial ne-exeploatat încă, noi posibilități de business cerând părerea clienților, având în vedere că pe de o parte BNR le-a întors băncilor, de curând, circa 600 de milioane de euro reducând rezervele minime obligatorii la 6% – așadar ele dispun acum de mai mulți bani pentru creditare, iar pe de altă parte pentru accesarea unui potențial suplimentar de bancarizare e nevoie ca și clienții să știe ce vor, cum pot să-și finanțeze diferite proiecte.
Prin această campanie, băncile din România s-au unit în efortul de a-i susține mai bine pe românii care își încredințează resursele băncilor, în prezent fiind peste 15 milioane de deponenți cu depozite în total de peste 222 de miliarde de lei. Astfel, băncile se angajează să aducă sistemul financiar-bancar mai aproape de oameni, reducând diferenţa dintre oamenii care au dreptul la banking şi cei care îl utilizează efectiv.
Studiile au demonstrat că există o corelație atât între educația financiară a oamenilor și prosperitatea acestora, cât și între gradul de bancarizare sporit și evoluția pozitivă a economiei. In România intermedierea financiară este cea mai redusă din UE, doar 27% din PIB, în condițiile în care și Bulgaria are peste 50%. Având în vedere că băncile reprezintă managementul transportului sanguin din economie, o intermediere financiară scăzută înseamnă sub-utilizarea resurselor, adică eficiență și eficacitate scăzute ale unui capital oricum insuficient....
Pentru a crește intermedierea financiară este necesară o stabilitate legislativă, eliminând degringolada și atacurile politicianiste asupra sistemului financiar, o creștere a productivității munci prin digitalizare, o capitalizare sporită a IMM-urilor din România și o creștere a ponderii investițiilor în PIB. In plus, având în vedere contribuția redusă a pieței de capital în economie, speranțele în creșterea bancarizării în România sunt și mai îndreptățite pentru a avea investiții profitabile și sporite. Așadar, cunoașterea lumii financiare pentru utilizarea instrumentelor sale înseamnă bunăstare. E în interesul tuturor: bănci, clienți și stat.
Nu în ultimul rând, clienții înșiși, persoane fizice și juridice, trebuie să fie atenți, să pună întrebările necesare și să-și creioneze pentru finanțare obiective specifice, măsurabile, posibil de atins și determinate în timp.
Editorial publicat in data de:
10-02-2020
de către Mihai Mătieș
Website:
http://www.dreptullabanking.ro
Tweet
de către Mihai Mătieș
Comentarii:
0